Interfejs ELM 327 v.1.4 dzięki specjalnym układom zabezpieczającym jest bezpieczny dla twojego samochodu. Za jego stabilną i bezproblemową pracę odpowiada układ FTDI który jest obecnie na rynku najlepszym chipsetem do takich urządzeń. Współpracuje z kilkunastoma darmowymi oraz płatnymi wersjami oprogramowania, więc mamy szeroki wachlarz możliwości. Niektóre z nich to :
-pcmscan ( również w PL)
-scanmaster elm ( również w PL)
-proscan 5.2
-Easyobd2
-wiele innych...darmowych i płatnych

Oprogramowanie do pobrania m.in. z:
http://www.scantool.net/
http://www.obd2crazy.com/software.html
http://www.easyobdii.com/

Interfejs zgodny z:
J1850 PWM (41.6 kbaud), J1850 VPW (10.4 kbaud),ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud), I SO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud), ISO KWP (fast init, 10.4 kbaud), ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud), I SO CAN (29 bit ID, 500 kbaud), ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud), ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud)

Czyta i kasuje błedy DTC zapisane w sterowniku we wszystkich samochodach zgodnych z normą OBD2/EOBD

-Obsługuje wszystkie protokoły komunikacji łącznie z szyna CAN!!
-Dzięki ELM 327 wyłączysz lampkę CHECK ENGINE!!!
-Odczytuje kody błędów i podaje ich znaczenie PO POLSKU!!
-Czyta kody błędów zarejestrowanych (CHECK ENGINE jak sie zapalił)
-Czyta kody błędów oczekujących (CHECK ENGINE kontrolka jeszcze nie świeci)
- Pokazuje wartości sygnałów ze wszystkich czujników
(alternator , podawane napięcie)ciśnienie doładowania, sygnał sondy lambda, sygnał czujnika temp. przepływomierza, położenia przepustnicy, praca poszczególnych cylindrów itp.)
-Czyta i kasuje zamrożone ramki, które ostrzegają o problemach
-Sprawdza kiedy błędy i lampka CHECK były ostatnio kasowane
-Monitoruje parametry pracy silnika na żywo (LIVE DATA)
-Mierzy moc silnika (KM) 
-Pomaga przeprowadzać testy auta: np. czas do 100 km/h czy na 1/4 mili

I jest tych możliwości znacznie więcej, wszystko zależy od inwencji i doboru programu !!!
Urządzenie pozwala na diagnostykę elektroniki silnika w samochodach zgodnych ze specyfikacja 
OBD2 lub EOBD czyli:

1. Wszystkie auta sprzedawane w Europie od 2000r benzynowe i od 2004r diesle.
2. Niektóre auta benzynowe sprzedawane w Europie ze starszych roczników.
3. Wszystkie auta sprzedawane w USA od 1996r. benzynowe i od 2004r. diesle
4. Niektóre diesle sprzedawane w USA ze starszych roczników
5. Wszystkie auta Japońskie i większość azjatyckich posiadających złącze OBD2